Hej, jag håller på att kombinera information från 3 tables och undrar vad det är som går snett. Allting fungerar tills jag börjar blanda in tablet Kunder. Du har ett AND där som inte får någon uppgift så testa med att plocka bort den först. Klumpigt av mig att missa en sådan enkel sak. Nu får jag däremot felet Tycker inte felet stämmer överens med SQL-satsen. Du har missat att gruppera på Kunder.Namn, men det borde inte ge det meddelandet... Det är nog bara Order som ska inneslutas av [], men om det har betydelse vet jag inte... Såhär skulle jag ha skrivet:Missing operator problem
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (comma) in query expression 'Bestallare.BestallarID = [Order.BestallarID], Bestallare.KundID = Kunder.KundID AND Bestallare.Namn LIKE 'J%' AND'.
SQL Sats: SQL = "SELECT Bestallare.Namn, Kunder.Namn, SUM([Order.pris]) AS TotalAmount FROM Bestallare, Kunder, [Order] WHERE Bestallare.BestallarID = [Order.BestallarID] AND Bestallare.KundID = Kunder.KundID AND Bestallare.Namn LIKE 'J%' AND GROUP BY Bestallare.Namn"
Sitter ordentligt fast.
Tack på förhand!Sv: Missing operator problem
Sv:Missing operator problem
You tried to execute a query that does not include the specified expression 'KundID' as part of an aggregate function.
Någon idé?
Tack på förhand!Sv: Missing operator problem
SQL = "SELECT Bestallare.Namn, Kunder.Namn, SUM([Order].pris) AS TotalAmount FROM Bestallare, Kunder, [Order] WHERE Bestallare.BestallarID = [Order].BestallarID AND Bestallare.KundID = Kunder.KundID AND Bestallare.Namn LIKE 'J%' GROUP BY Bestallare.Namn, Kunder.Namn"
/Johan