En liten undran bara... Noterade att i MS Access så finns det ju både "On Enter" och "On Got Focus". Vad är det för skillnad på de eventen? De beter ju sig på samma sätt... Njäe inte helt. Jag *tror* att om Enter triggas så triggas GotFocus, men inte nödvändigtvis tvärtom. Ok - den lilla skillnaden betyder för mig just nu ingenting men kan vara bra att komma ihåg till nästa gång. Vad är det för skillnad på eventen?
Sv: Vad är det för skillnad på eventen?
Det finns en subtil skillnad - för en textbox kommer Enter triggas när inmatningsmarkören hamnar i rutan, medan GotFocus triggas varje gång textrutan blir aktiv.
Testade att skapa ett formulär med en textbox. När formuläret visas första gången triggas först Enter och därefter Focus. Växlar jag därefter till en annan tab i Access och tillbaka så kommer enbart GotFocus triggas eftersom markören stått i textfältet även när den andra tabben var överst. Focus byttes dock från mitt formulär till den andra tabben och tillbaka igen så därför avfyras den eventenSv:Vad är det för skillnad på eventen?
Tack!