Vi har av olika anledningar en applikation skriven i access.Avancerad formulärshantering
OBS, det finns ingen användare framför skärmen. Det körs på en av servrarna.
I detta fall finns en brist med att access bara har EN tråd.
Vi har löst problemet genom att köra 6 accessapplikationer parallellt på maskinen.
På det sätter får vi 6 trådar, som faktiskt kan jobba i stort sett oberoende av varandra.
Jag vet att detta inte är optimalt på något sätt, låter helt sjukt att köra detta i access.
Men det är bara viss del avkoden som körs i access, i övrigt köra allt i oracle eller sql-server.
Mitt problem är att jag mha kod vill placera dessa 6 access-applikationer på 6 utvalda koordinater på desktop.
Detta för enklare felsökning då det skrivs en logg på formuläret då applikationen körs.
För att kunna se alla 6 loggarna samtidigt, behöver applikationera ligga bredvid varanda på skrivbordet då de körs.
Dvs när access startar vill jag mha kod ange var på skrivbordet som accessfönstret skall placeras.
Ska jag vara ännu petigare, vill jag att accessfönstret i bakgrunden skall bort helt, dvs endast formuläret skall synas, men det är väl att önska för mycket.
Är dett alls möjligt i access?
/ Mikael