Hej, Plötsligt händer det :) Vad händer om du istället skriverEn referens saknas för att läsa fil i Access
Jag har skrivit av kod från en annan av mina MS Access projekt (P1) och den koden fungerar inte på P2 utan Filnumret vill inte existera. Jag har importerat modulen för att testa men det fungerar inte då heller. Min slutsats är att en referens saknas (misstänker att jag har rätt där...).
Sagt och gjort, jag kontrollerar så alla referenser är de samma och... det som skiljer är att i P2 ligger Microsoft Office 12.0 Object library och inte i P1 men i P1 använder jag ingen FileDialog så det är inte så konstigt.
Jag börjar snart få dåligt googlesjälvförtroende men jag hittar inte vilken referens jag borde lägga till någonstans.
Så här ser koden ut, men felet verkar inte ligga i den (snälla säg att jag har fel!) Dim importfile As Double
Dim s As String
s = ""
importfile = FreeFile
Open fName For Input As #importfile
Do Until EOF(importfile)
s = importfile.ReadLine()
osv...
Sv: En referens saknas för att läsa fil i Access
fil.ReadLine fungerade inte men
LineInput fungerade alldeles utmärkt (just idag just nu iallafall)
Som vanligt löser jag det precis efter jag har tappat tålamodet och tron på att jag någonsin kommer att lösa problemet, fast det kanske är det där naturligaste sättet att lösa problem, älta älta älta det och rätt som det är löser det sig.
LisaSv: En referens saknas för att läsa fil i Access
Do while not Eof(importfile)
... loopa raderna
Loop
Det jag tänkte på, until kanske körs en rad för lite till skillnad från while not - men jag vet inte hur många rader som finns där.