Jag började för ett antal år sedan bygga ett medlemsregister i access men sedan blev det liggande. Nu har jag börjar kolla på det igen men har en sak som jag inte får till. Jag har ett formulär som bygger på en fråga och som innehåller medlemsuppgifter som namn, adress osv. Jag lade in en kombinationsruta i formuläret så att jag snabbt skulle kunna byta mellan medelmmarna men jag får det inte att fungera. Testade med FindFirst men det fungerar ju bara om formuläret byggen på en tabell direkt och inte en fråga. Hur löser jag detta så att jag enkelt via kombinationsrutan kan byta till en anna medlem? Nu var det länge sedan jag gjorde något i Access, men är det inte så att man kan ange en kolumn som input genom att sätta den inom [] ? Jo men inputen är ju kollumnerna Förnamn och Efternamn. Det fungerar inte att sätta dem som inputs för det har jag redan testat. När du skapar en kombinationsruta har du 3 alternativ Se till att ta med ID som första kolumn i komboboxen.Byta post i ett formulär ?
Jag använder Access 2007.Sv: Byta post i ett formulär ?
Ex. =[MemberNo]
Kan vara värt att prova.Sv:Byta post i ett formulär ?
1. Jag vill att min kombinationsruta själv skall slå upp värdena i en tabell eller fråga.
2. Jag skriver värdena själv.
3. Sök efter en post i formuläret enligt det värde jag markerat i min kombinationsruta.
Jag har testat detta men det fungerar inte.Sv: Byta post i ett formulär ?
Sedan kan du använda filterfunktionen och filtrera fram vald ID med:
Docmd.ApplyFilter , "ID=" & chkBoxen.column(0)