Hej Ofta beror meddelandet "Instruktionen RumMacro Avbröts" på att det finns en bugg i programkoden och därför avbryts makrot. Vad kan man göra åt buggen, finns det någon uppdatering eller? Menar att det kan finnas fel i den kod som du skrivit eller i själva makrot, att det tex refererar till en kontroll som inte finns. Ok Det går att starta ett makro med hjälp av en timer i ett formulär.Köra ett makro vid en viss tidpunkt
Finns det någon enkel lösning i Access som att tex köra ett makro vid en viss tidpukt.
Har provat att köra ett makro från "Schemalagda aktiviteter" men får då ett felmeddelande "Instruktionen RumMacro Avbröts"
"Du har använt en metod för DoCmd-objektet för att köra en instruktion i Visula Basic, men klickat på Avbryt i en dialogruta.
Tar tacksamt emot tips
Pidde Sv: Köra ett makro vid en viss tidpunkt
Sv:Köra ett makro vid en viss tidpunkt
Sv: Köra ett makro vid en viss tidpunkt
Sv:Köra ett makro vid en viss tidpunkt
Kör jag den från Databasen fungerar den perfekt. Det jag har gjort att jag kopierat ut makrot på skrivbordet och sedan kör det från Schemalagda aktiviteter, det är då jag får felmeddelandet. Kan jag göra på annat sätt?Sv: Köra ett makro vid en viss tidpunkt
Gjorde ett exempel som finns på http://www.accesskonsult.se/databaser/StartupKlocka.zip