hej Hej, antingen gör du ett sql-anrop som innehåller 2 delar, dels en insert men även en update. Eller så kan du från en funktion skriva flera sql-satser. Slutligen, gå över till sql-server så kan du skriva en lagrad procedur som tar hand om detta åt dig på ett mycket smidigt sätt. Hej, antingen gör du ett sql-anrop som innehåller 2 delar, dels en insert men även en update. Eller så kan du från en funktion skriva flera sql-satser. Slutligen, gå över till sql-server så kan du skriva en lagrad procedur som tar hand om detta åt dig på ett mycket smidigt sätt.Närvaro
Jag har skapat en databas där jag kan skriva in träningar i, dessa träningar tänker jag koppla till någon typ av närvaro. så att jag kan gå in och föra in närvaro på mina spelare.
Så jag ska koppla datumet när träningen hålls till en lista med alla mina spelare där jag bara klickar av att dom var där.
Problemet jag har är att jag vill automatisera så fort jag lägger till en ny träning ska datumet synas i min närvaro lista. där jag kan bocka av att det har varit där.
Hur gör jag detta? Någon som vet och kan hjälpa mig?
Mvh Jörgen Sv: Närvaro
Gör du det direkt i Access eller har du någon webb eller progam och lägger datat i en access-databas?Sv: Närvaro
Gör du det direkt i Access eller har du någon webb eller progam och lägger datat i en access-databas?