Hej! Hejsan. Hej Jag har tyvärr inte tillgång till den ursrpungliga programvaran. Vad jag sett på nätet så kan man ändra registernyckeln: Hej.Imortera Paradox till Access
Jag försöker importera en Paradox-fil (*.db) till en tom Access-databas men får felmeddelandet:
"Incorrect collating sequence."
Vad jag förstår så beror det på att jag kör en svensk acces97. Går det att komma runt detta på något sätt??Sv: Imortera Paradox till Access
Vilken version av Paradox gäller det?
(Jag skulle försöka återskapa problemet vid mig)
Jag har kört motsvarande från en massa andra mer eller mindre suspekta databastyper och flyttat dem till Access men Paradox var lite nytt för mig.
Ett tips är annars att om du har ursprungsprogramvaran så kan du oftast därifrån exportera som någon form av textfil och sedan importera den från Access.
/Per-ÅkeSv: Imortera Paradox till Access
Känner igen problemmet.Kommer ihåg att det
hade något med indexeringen att göra.
Inte mycket hjälp men kanske någon annan kan fylla i.
mvh
SvenSv: Imortera Paradox till Access
HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \Microsoft\Jet\3.x\Engines\Paradox\CollatingSequense
från 'Ascii' till 'International'
Jag har testat detta utan resultat.
Det är troligt att det är en rätt gammal version av paradox...
//KristerSv: Imortera Paradox till Access
Jag har testat och testat men inte fått fram fenomenet.
Det var ett antal år sedan jag körde Paradox så för min del känns det därför lite som "forskning".
Jag skickade därför frågan till en kompis som håller på en hel del med Paradox och om jag får nå't tips av honom så återkommer jag.
Lycka till.
/Per-Åke