Eftersom jag är nybörjare på det här med databaser, är min fråga kanske simpel, men jag kan inte få det att fungera: Kan det vara så att du har indexerat artikelnummer-kolumnen och anget "inga dubletter"? Testa i sådana fall att ändra den egenskapen. Har gjort en liten exempel applikation för dig. Laggt den i fil-arean.Lägga till fler poster i underformulär??
Försöker göra en offert-db med kund- och artikelregister. Lyckats få ihop formuläret så långt att det går att välja kundnr och se'n trillar resten av uppgifterna in. Problemet uppstår när jag i underformuläret ska ha in artiklarna. Vill på samma sätt bara kunna välja artikelnr och resterande uppg ska fyllas i automatiskt. Det enda som man ska behöva fylla i själv är antalet (ex 4 stolar på en post, nästa post är 3 bord...), en "radsumma" räknas ut och i slutet ska det vara en totalsumma. Frågan fungerar separat, när jag provar att fylla i "antal" och summan finns där, men den bara vill inte i underformuläret. Då får jag ett felmeddelande om att den inte kan skapa fler poster eftersom artikelnr är unika och då skulle kopior kunna skapas.
Jag fattar ingenting och tar tacksamt emot alla förslag!!Sv: Lägga till fler poster i underformulär??
/JohanSv: Lägga till fler poster i underformulär??
Programarkivet:Access: Offertsystem