Hej. >Vad beror det på och vad gör jag åt det? Som JohanD säger är databasen "säkrad". Man använder en egen arbetsgrupp fil med konton som har rättigheter. Tackar för svaren. Läs i hjälpen om det. Tack igen.Rättigheter
Jag har en Access97 databas som jag försöker öppna.
Men jag kommer inte in.
Det står att jag inte har rättigheter. (OBS Ingen lösenordsruta...)
Vad beror det på och vad gör jag åt det?Sv: Rättigheter
Personen som har skapat databasen har begränsat rättigheterna för den "normale" användaren, du löser detta genom att be personen som har skapat databasen att ge användaren Admin/Administrator rättigheter att göra det du ska göra.
/JohanSv: Rättigheter
Du måste länka upp dig mot denna och loga in för att kunna öppna och redigera databasen.
ÄR det en före detta Access97 databas som du försöker öppna eller konvertera till access 2000. Kan det oxå vara så att rättigheterna bara ballat ur. Du löser detta genom att skapa en ny access 2000 databas och importera alla objekt från den gamla filen.Sv: Rättigheter
Hur länkar jag upp mej mot en arbetsgrupp?
Känner mej väldigt vilsen inom detta område. Jag har bara skapat enkla databaser i access innan.
Hur fungerar en arbetsgrupp?Sv: Rättigheter
Länka dig mot en arbetsgrupp finns minst tre sätt att göra det på, Default, Command raden eller Profiler.
Lättast är att ändra default arbetsgruppen. med wrkgadm.exe. Eller att skapa en genväg till databasen: "c:\Program\Microsoft Office\Office\msaccess.exe" /wrkgrp "C:\MinArbetsgrupp.mdw"Sv: Rättigheter
Inser att jag har alldeles för lite kunskaper om detta...
Skall läsa på... det lovar jag.
Återkommer säkert med mer specifika frågor...