Hejsan. Du har inte använt den kontrollen, och att den inte finns i datorn som du konverterade i? Jag kör Office XP och det finns ingen Access XP utan den använder 2000 Om di inte använder kontrollen någonstans är det bara att plocka bort referensen till den. Tryck [Alt]+[F11] för att öppna access vb editor. Gå in under verktyg/Referenser och boka bort den. Hej, jag tackar dig.Acess 97 till Access XP
Jag har en databas i Acess 97-format som jag ska konvertera tilll Access XP-Format.
Men som siat felmeddelande innan det är klart så står det: Databasen eller projektet Time - 2000 saknar en referens eller innehåller en skadad referens till filen CARDOL~1.OCX Version 1.0
Sen står det att för att basen elelr projektet ska fungera korrekt så måste du reparera den här referensen.
SÅ nu varje gång då innan man öppnar den här databsen får mand etta meddelande, men om man klickar ok då så kommer man in i basen ändå.
Men jag vill den ska fungera klockrent.
Någon som kan hjälpa mig med detta? Det vore jag tacksam för...
//MartinSv: Acess 97 till Access XP
Bara en gissning...
/JohanSv: Acess 97 till Access XP
Sv: Acess 97 till Access XP
Annars får du kopiera filen och registrera den. Tänk på att kolla upp licens avtalet för den.Sv: Acess 97 till Access XP
Jag har bockat bort den referensen nu och det verkar fungera förutom detta:
Nu när flera är inne i basen samtidigt så fungerar det ett atg mens en kan det helt plötsligt stå: Den används exklusivt av den och den användaren på den och den klienten och att man ska försöka sedan då databasen är ledig.
Sen står det ibland också att detta är inte en databsfil eller okänt format då man försöker öppna den. Okej, tänkte jag och körde Databasverktyg/Reparera/Komprimera.
Det löser problemet tillfälligt, men sen direkt då de går in i basen igen så uppstår problemen igen.
Är det något jag glömt som kan åtgärda detta?
Önskar dig en bra dag
//Martin