Hejsan. jag glömde att tillägga, om nu det kan göra någon skillnad att servern som databasen ligger på kör NT4. Sen funderar jag om säkertsinställningarna för användaren på den lokala hårddisken kan spela någon roll? (NTFS). Samt säkerhetsinställningarna på den disk där själva databasen ligger. Alla användare kör mot samma databas i ditt fall. Vet ej om detta kan vara orsaken men jag kör själv med en databas som är länkad, d.v.s databasen (formulär) körs lokalt på användarens dator och själva databasen ligger på en nätverksenhet, och jag har aldrig stött på det problemet. Välj databasdelning i access för att dela databasen och testa.Stora Databasproblem ACCESS
Jag har ett stort problem med en databas i Access XP-format.
Problemet är följande: Säg att en 10 personer går in i en databas, de filtrerar in sig för att dela på ett antal poster för att där sitta och fylla i information på formuläret.
När tex person nr elva ska gå in så möts han av meddelandet: Databasen har öppnats exklusivt av den och den användaren på den och den klienten, försök igen då databasen är ledig. Ok, då går man in på en stund, personerna har gått ut ur databasen, då möts man av meddelandet: Detta är inte en databasfil eller okänt databas format!!
Okej då kör man en reparera/komprimera-grej på databasen och den funkar igen...en liten stund, sen är det samma visa igen.
Operativsystemet som körs är Windows 2000 och Officepaketet Är XP.
Databasen ligger på en utdelad nätverksenhet (på en server) inte på datorn man jobbar ifrån alltså.
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Mvh// MartinSv: Stora Databasproblem ACCESS
Funderar å funderar....
Mvh// MartinSv: Stora Databasproblem ACCESS
mvh
Kent