Hej. Du kan ju använda SaveSetting och GetSetting för att spara information om notepad ska öppnas i registret, sedan låter du autoexec-makrot starta en funktion i VBA som kontrollerar om notepad ska öppnas eller inte. Det där var en helt annan division än jag spelar i. Det låter dock intressant men jag skulle behöva lite mer info för att lösa detta. Hur ska en dylik funktion i VBA se ut ?? och hur kan jag koppla ihop det med valet om notepad ska öppnas eller inte.Autoexec kommandot i access
Har en databas (access97) som vi konstruerat på jobbet och är c:a 8- 10 samtidiga användare som arbetar emot. Databasen är delad, så formulär startas lokalt på användarens dator, medan databasen ligger på en mappad enhet. När varje användare startar sin databas lokalt så har jag lagt in i autoexec att Notepad.exe ska startas. (för att var och en ska kunna ha sina egna anteckningar) Detta är inga problem, men hur ska jag göra för att användaren själv ska kunna välja om Notepad ska startas när databasen öppnas?? Vill alltså ha någon form av kryssruta i startformuläret där användaren kryssar för om autoexec ska köras eller inte nästa gång databasen öppnas. Någon som har en idé om hur jag löser det??
mvh
KentSv: Autoexec kommandot i access
/JohanSv: Autoexec kommandot i access
Kent