Det var ju inte så svårt att länka Outlook till Access. Inte heller att uppdatera den länkade tabellen. Då skrevs dom nya posterna in som dom skulle, men... Med egenskapsfönster, menar du fomuläret? Vilken typ av mapp är det (kontakter, uppgifter...)? använder du standard formuläret? Hej!Länka Outlooktabell till Access.
Om jag ifrån Access för in ett nytt namn, så kommer den fint upp i Outlook, men man kan inte få upp egenskapsfönstret på den nya posten i Outlook.
För att förklara närmare. Om man i Outlook skriver in en ny, så öppnas det upp ett egenskapsfönster, och där fyller man i uppgifterna. Om jag senare vill ändra på någonting, samma fönster dycker upp när jag klicka på namnet.
Men detta får jag inte att fungera när jag har en länkad tabell.
Några tips eller ideér??Sv: Länka Outlooktabell till Access.
Vet inte om access gör det automatiskt men det finns ett fält som heter meddelandeklass som säger vilket formulär som ska användas, det måste vara ifyllt, det ska vara IPM.Contact för kontakter, IPM.Task för uppgifter.Sv: Länka Outlooktabell till Access.
Det ser nog ut som om du har förståt mig.
För säkerhets skull.
Om jag i Outlook väljer att fyll i en ny person i KONTAKTER, då får jag ju ett "egenskaps-fönster". Där alla uppgifterna fylls i, och där man kan gå in och ändra.
Detta får jag inte när jag länka tabellen och fyller i uppgifterna. Jag skall kolla dinna senast förslag och se hur det blir.
Jag har upptäckt att det finns ett fält som heter "Visa namn" och detta är tydligen ett fält som sparas pga ett uttryck för det går inte att uppdatera.
I vilket fall som helst, jag skulle ju vilja att det som förs in i tabellen, också skulle kunna öppnas i Outlook.
Förstår ni mig???