Skulle behöva hjälp med en sak. Ändra textrutans radkällan till =Combo.Column(1). Ok men hur vet textrutan att den ska få värdet från comboboxen då? I kontrollkällan hade jag =[User] innan... Nu får jag bara felmeddelandet #Name? i formuläret.. Du får ändra Combo till namnet på comboboxen. Gissar på att den heter User. Du e kung. Jag sitter med hundra saker samtidigt det är därför jag inte verkat försöka, men jag lovar det gör jag! När man har lösningen är det lätt att reta upp sig. Men alla har inte lika lätt att seden röda tråden. Beror ju på hur mycket kunskap och erfarenhet man har. Lätta att jag missar lägga till några av det grundläggande ledtrådarna när jag skriver mina svar.Visa värde
Jag har en huvudtabell Rapport och en tabell User med användare.Jag har kopplat ihop dom med en relation. Nu är det så att jag har ett formulär där man kan välja användare ur en lista, och det funkar bra(där hämtar jag in namen med en SQL sats).Men jag skulle vilja att den användare man väljer kommer upp i ett annat fält i formuläret men nu visas bara användarens ID i User tabellen. Jag skulle vilja att namnet stog istället. Är det någon som har någon ide?
/JohanSv: Visa värde
Om Radkällan för combobox'en är T.Ex
SELECT UserId, UserNamn From UsersSv: Visa värde
Jag rekomenderar dig att i fortsättningen försöka lite mer själv. Inte ge upp så fort. Det är så du tränar upp dina programmerings kunskaper. Genom att själv lösa problem.
Det är därför jag är så bra. Löser ju andras oxå. ;O)Sv: Visa värde
Tack!
Sedan finns det "latmaskarna", inte för att jag tror du är nån, som inte gör något annat än frågar och får svaraen serverade.
Har lärt mig tillräckligt med tips och trick om Access för att skriva en bok, tror jag. Men saknar tvärr ambitionen att göra det. Skulle nog blivit en hejdundrans bok. ;O)