Hej! Om du ändrar formulärets egenskap "Tillåt tillägg" till Nej så tror jag du får det som du vill ha det. Hej Johan! Nu förstår jag inte, ska användaren få lägga till poster eller inte? Om man ska kunna lägga till poster måste ju den sista raden finnas... eller? Det är precis det jag undrar om den måste. Får att det ska bli så ska du ändra egenskapen "Tillåt tillägg" till nej (som jag skrev i första svaret).Ang att presentera information i formulär
Jag håller på med en applikation där jag i formulär presenterar information från tabeller.
Längst ned i tabellen ligger ju alltid en tom rad och den presenteras tyvärr också på formuläret.
Någon som vet ett knep för att den inte ska visas??
I alla fall att man inte kan ändra i den?
Tacksam för er hjälp!Sv: Ang att presentera information i formulär
/JohanSv: Ang att presentera information i formulär
Problemet är att användaren SKA få ändra i uppgifterna. Det är bara den där sista raden som inte innehåller någonting men ändå syns som jag egentligen vill ha bort helt men allra viktigaste är att de inte kan ändra i den då det genereras null-värden. (Eftersom den inte innehåller någtonting....)
LisaSv: Ang att presentera information i formulär
/JohanSv: Ang att presentera information i formulär
Användaren ska få ÄNDRA (inte lägga till) poster men om det går skulle jag alltså vilja slippa se den nedersta tomma raden eller i alla fall spärra den så att de inte kan komma in och ändra i den (vilket skulle bli fel).
Jag vet alltså inte själv om det går att lösa detta.Sv: Ang att presentera information i formulär
/Johan