Hej alla glada. Hur har du gjort nu? Använder du joins för att koppla datum? I sådana fall kanske en LEFT JOIN skulle hjälpa? <code> Oddesen för att detta ska bli rätt är väl ganska små, men jag gör ett försök... Ska prova när jag kommer tillbaka till jobbet imorgon, tack så länge.4 tabeller i en fråga ??
Jag vill göra följande. Jag har 4 tabeller med information över hur många enheter som är producerade var dag.
Detta vill jag ställa ihop i en tabell med hjälp av en query.
Om information saknas för en dag i en tabell visas ingen info från den dan.
Finns det något sätt att få access att förstå att den skall visa 0 ur den tabellen ??
Min lösning så långt är att skapa ett record med det saknade datumet, men det måste gå att göra på annat sätt....eller??
Hoppas att ni förstår.
/MattiasSv: 4 tabeller i en fråga ??
/JohanSv: 4 tabeller i en fråga ??
SELECT `1 Core inmatning day`.Datum, `1 Core inmatning day`.`Antal kärnor`, `1 HSP inmatning day`.`Antal lindade trafo`, `1 Mont inmatning day`.`Antal aktiva delar`, `1 Sänk inmatning day`.`Antal sänkta trafos`, `1 Provade per day`.`Antal provade trafo`
FROM `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Core inmatning day` `1 Core inmatning day`, `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 HSP inmatning day` `1 HSP inmatning day`, `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Mont inmatning day` `1 Mont inmatning day`, `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Provade per day` `1 Provade per day`, `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Sänk inmatning day` `1 Sänk inmatning day`
WHERE `1 Core inmatning day`.Datum = `1 HSP inmatning day`.Datum AND `1 HSP inmatning day`.Datum = `1 Mont inmatning day`.Datum AND `1 Mont inmatning day`.Datum = `1 Sänk inmatning day`.Datum AND `1 Provade per day`.Datum = `1 Sänk inmatning day`.Datum
</code>Sv: 4 tabeller i en fråga ??
SELECT `1 Core inmatning day`.Datum, `1 Core inmatning day`.`Antal kärnor`, `1 HSP inmatning day`.`Antal lindade trafo`, `1 Mont inmatning day`.`Antal aktiva delar`, `1 Sänk inmatning day`.`Antal sänkta trafos`, `1 Provade per day`.`Antal provade trafo`
FROM `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Core inmatning day` `1 Core inmatning day`
LEFT JOIN `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 HSP inmatning day` `1 HSP inmatning day` ON `1 Core inmatning day`.Datum = `1 HSP inmatning day`.Datum
LEFT JOIN `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Mont inmatning day` `1 Mont inmatning day` ON `1 Core inmatning day`.Datum = `1 Mont inmatning day`.Datum
LEFT JOIN `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Provade per day` `1 Provade per day` ON `1 Core inmatning day`.Datum = `1 Provade per day`.Datum
LEFT JOIN `N:\00 Gemensam\11 Veckoplan\inrapportering`.`1 Sänk inmatning day` `1 Sänk inmatning day` ON `1 Core inmatning day`.Datum = `1 Sänk inmatning day`.Datum
/JohanSv: 4 tabeller i en fråga ??