Hello Folks Svårt att kämpa mot utvecklingen, om de upphör med utveckling och stöd mot kommande operativsystem med DAO så blir vi torsk. Hej > <b>Har nu testat ADO är snudd på helkass mot Access databaser</b> >Har nu testat ADO är snudd på helkass mot Access databaser Hej Sven Hej Sven Hm, nya applikationer utvecklas med ADO och ADO.Net medan äldre kör RDO och DAO och t o m ODBC. Sanningen om ADO
MS har lagt ner en himla massa pengar på ADO ,nu måste
man predika att ADO är det system du skall använda och att
DAO kommer att försvinna. "Bull"
Har nu testat ADO är snudd på helkass mot Access databaser
Helt sanslöst hur man kan lura folk och påstå att DAO är
ute. Alla Dller och jetmotorer finns , DAO360 får dom beröm för.
Förresten det är samma story med .net
"sanna mina ord sa krösamaja"
Tycker
SvenSv: Sanningen om ADO
(Mer torsk än vad fiskarna på västkusten får upp i sina nät)
/Roland >ô:>Sv: Sanningen om ADO
Du behöver inte byta operativsystem på 5 år framåt
Om du inte går över till Linux eller något annat mer intelligent OS.
Vilket skulle vara en lisa.
MS OS är så outoffdate så det är pinsamt. DOS DOS DOS. phuuuuu.
tycker samma Sven som brukar tycka.Sv: Sanningen om ADO
Hur anser du att ADO fungerar mot andra databaser än Access?Sv: Sanningen om ADO
>Helt sanslöst hur man kan lura folk och påstå att DAO är
>ute. Alla Dller och jetmotorer finns , DAO360 får dom beröm för.
Hur menar du med "helkass"? Jag har använt ADO mot Access mycket det senaste och tycker det fungerar bra, därmed inte sagt att det skulle vara bättre än DAO...
/JohanSv: Sanningen om ADO
"Du behöver inte byta operativsystem på 5 år framåt"
nja, går dåligt om man ska kunna köra nya program som inte alltid är bakåtkompatibla.
Kör själv ADO med access och tycker det går rätt hyffsat. Stabilt och bra även med XP. Går även bra att koppla om till MsSQL om man så önskar ha stor trafik.
Varför föredrar du DAO ? (nostalgisk)
Visst var allt bättre förr med gosiga DOS eller operativsystem som man fick med till Sinclair ZX81 maskiner, då fick man verkigen slita själv för att få till något användbart.
mvh RolandSv: Sanningen om ADO
>Stabilt och bra även med XP.
Bara denna kommentar visar hur sjukt det är.
Varför i hlve..... skulle det inte funka mot XP ?????
Jag skiter i MsSQL(så tunnt så dom kan gurgla i sig det)
om man så önskar ha stor trafik.
All min horisont ligger kring Access och hela min kritik
påståeende rör sig om Access , vill jag göra effektiva
Databasprogram använder jag Borlands InterBase.
SvenSv: Sanningen om ADO
"...vill jag göra effektiva
Databasprogram använder jag Borlands InterBase."
Nu blir jag lite besviken, jag hade ju hoppats att du utvecklat en egen databas som verkligen kramar ut musten ur varje sliten gammal pentium.
Styrkan med ADO är ju att det är enkelt att koppla andra typer av databaser till en applikation utan att behöva skriva om hela skiten för att passa unika databasanrop.
Visst är JET och DAO bra, fungerar ännu, men hör till det förgångna.
Interface i vb mot access, MsSQL osv blir nästan likadana i ASP mm. och underlättar att bygga system i flera miljöer.
Skönt att det är fredag, Sven, så man hinner argumentera här på pellesoft
mvh Roland Sv: Sanningen om ADO
M$ vill alltid att vi ska använda den senaste tekniken medan verkligheten kan se annorlunda ut.
Ska vi enbart förlita oss på M$ så ska vi veckovis byta ut hårdvaran och var 4:e månad mjukvaran......................
För Linx-freaks är M$ urdåligt, för M$-freaks är allt annat än den senaste tekniken från M$ urdåligt och för Delphi-freaks är det mesta ..... med M$.
Själv kör jag det som passar för situationen!!!!
//MW