Funkade inte.... Om man tittar på felmeddelandet så syns det att >Varför är inte "Saldo" ett bra kolumn namn?? nej, ORDER är alltid reserverat, syns direkt om ni använder det i Det har ni rätt i.......skall ta å ändra order till nått mer passande.... Fick att det hela att fungera bättre, bara jag bytte namn på order fältet. Så detvar namnet som ställde till det.Funka inte
Följande kod användes:
<% Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Lager"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from lager " & _
"where lev = '" & request.form("select") & "' " & _
"and (saldo = " & request.form("saldo") & " " & _
"Or saldo <= order) "
set rst=connect.execute(sql)
RecSet.Open Visa, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
Då fick ja följande fel:
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel (operator saknas) i frågeuttrycket 'lev = 'Festo' and (saldo = Or saldo <= order)'.
Funktionen jag vill åt är följande:
Jag skall öppna samtliga poster ur tabellen "Lager" där fältet "LEV" är det som matas in från formulär och att fältet "Saldo" är mindre eller lika med fältet "Order".
Så att i fälten "Saldo" och "Order" lagras siffror. "Order" är en beställningspunkt i antal. Saldo lager saldot. Det jag vill med detta är då att plocka ut alla poster som har nått beställningspunkten eller är under detta värde. Sv: Funka inte
request.form("saldo")
inte innehåller något värde.
En annan sak är att order inte är något bra kolumnnamn, så byt det till något annat.Sv: Funka inte
Det är order som inte är bra, order är ett reserverat ord (kanske bara är i kombination med by, order by?).
/JohanSv: Funka inte
QA (Query Analyzer).
använd tex minOrder eller ngt liknande istället.
/EmmaSv: Funka inte
Sedan har jag att provat att ändra <=, >=, =>, =< , teknet i alla möjliga sätt utan att få det att funka.Sv: Funka inte