Hej. Det beroe nog på at din databas har blivit uppgraderad från Access 2.0 en gång i tiden. Tack Andreas. Jag var själv innne på det spåret. På min maskin fick jag inget felmeddelande trots att filen saknas även här. Jag har plockat bort referensen och testar hos kunden. TLB filler behövs om du använder dem. Men om man gör en EXE fil som refererar till en TLB så behövs inte TLB distruberas med installationen.DAO2535.TLB
Jag har uppgraderat en win-xp-burk till office-xp.
En gammal Access-databas funkar men skriker initialt efter dao2535.tlb med 'missing or corrupt reference to...' eller så. Klickar man OK funkar allt. Finns det någon som känner till detta o/e har lösning. Sv: DAO2535.TLB
Du kan testa med att ta bort referensen. KAnske kräver att du ändrar om din kod. Om de den arbetar på det äldre sättet. Eftersom syntax har förändrast mellan dessa versioner. Biblioteket gjorde det bakotkompatibelt.Sv: DAO2535.TLB
Jag är sent inne hos kunden och vet egentligen inte från vilken plattform accessfilen härstammar. Kunden svävar på målet.
Det jag checkade ut från referenser var 'DAO 2.5/3.5 compatability layer'
Men TLB, Andreas (om du orkar), är väl ett typbibliotek? Tämligen okritiskt i runtime, eller hur ligger det till med det? Sv: DAO2535.TLB
Chansar på att samma gäller om du skapar en mde fil av access applikationen. Eftersom alla moduler då kompileras.
Tänk på att mde filer inte kan redigeras. Så du måsta spara mdb filen.