Finns det någon artikel om Krypterad Access fil. Vad är det du vill kryptera? Är det databasfilen? Kommunikationen mellan databasfilen och din app när filen ligger på samma dator? Kommunikationen när databasen ligger på en nätverksenhet? Är det när filen ligger på en nätverksenhet är ju ett sätt att kryptera nätverksförbindelsen... Jepp, access filen ligger på nätverket och trafiken till access filen går via nätverk. Använd en arbetsgrupps fil och aktivera kryptering så får du bättre säkerhet. Ok, då skall jag sätta tänderna i det. Typ något sånt här: Jag chansar på det. Eftersom access är en fildatabas så kommer den att läsa den krypterade filen. Använda nyckeln i workgroupfilen. Så tror jag att det fungerar.Krypterad Access?
Hur går det till?
Söker något säkert sätt med trafik ifrån en access till vb.app
Tacksam för hjälp!Sv: Krypterad Access?
/JohanSv: Krypterad Access?
Där i mellan vill jag ha någon typ av säkerhet.
Finns det färdig funktion för sånt i access eller måste man skapa en krypterings säkerhet skälv?
Vänligen
/PerSv: Krypterad Access?
Sv: Krypterad Access?
Räcker det med att gå in i verktygs menyn och Kryptera databas?Sv: Krypterad Access?
* Skapa en ny arbetsgruppsfil med WRKGADM.EXE. Anteckna värdena med vilket du skapar dem. Du kan behöva desa om arbetsgrupp filen går förlorad, blir korrup eller du tappar bort administratörs lösenordet.
* Skapa ett unikt lösenord med många konstiga tecken för det inbygda administratörskontot.
* Skapa ett nytt administratörs konto.
* Logga in med ditt nya administratörs konto.
* Säkra din databas med guiden som finns.
* Kryptera databasen.Sv: Krypterad Access?