Hej! Placera en textbox med transparant bakgrund och utan kanter. Ange den som sista objekt i underformulärets tabkedja. I dess GetFocus event ger du en kontroll i huvudformuläret focus. T.Ex. Parent.Text1.SetFocus Så klart! Hej igen Andreas! Är det ingen som har något förslag på lösning av ovanstående problem? Hej Sofia!Problem med tabb-ordningen - Fortfarande olöst....
Har flera formulär i min accessapplikation som innehåller ett subform och får därmed problem med tabbordningen.
När man väl tabbat in i underformuläret så kommer man aldrig ut därifrån igen.
Underformuläret ligger mitt på huvudformuläret som alltså fortsätter nedanför underformuläret så man vill gärna komma förbi....
Dessutom ser ju inte användaren att detta är ett underformulär och undrar förstås varför det inte fungerar.
Någon som har något "workaround-tips"??
Mvh,
SofiaSv: Problem med tabb-ordningen i huvud- resp. underformulär
Sv: Problem med tabb-ordningen i huvud- resp. underformulär
Tack för hjälpen, Andreas!!
/SofiaSv: Problem med tabb-ordningen i huvud- resp. underformulär
Det visar sig att problemet var större än så då jag på underformuläret radar upp massa poster från en tabell. Dessa har jag i detailsektionen.
I Form footer har jag lagt en liten osynlig textbox som när den får fokus kastar över fokusen till rätt kontroll.
Problemet är att den aldrig får fokus...
När jag tabbat tíll den sista kontrollen på den sista raden i details-sektionen (där jag som sagt har rader med info från en tabell) så börjar den om från början på den sista raden!
Jag kan ju inte heller sätta koden som sätter fokus på kontrollen i huvudformuläret redan i en kontroll i detailssektionen eftersom då hoppar den till huvudformuläret redan på första raden och det vill jag ju inte.
Har du något förslag?
Mvh,
SofiaSv: Problem med tabb-ordningen - INGEN som har någon lösnin
Måste ju gå att lösa?
Tack för Er hjälp!
Mvh,
SofiaSv: Problem med tabb-ordningen - INGEN som har någon lösnin
Du kan inte använda dig av Lost_Focus på sista kontrollen i underformuläret?
Bara en tanke...
/Lars