Sedan ungefär ett år tillbaka får jag felmeddelandet "To few parameters. Expected 2" varje gång jag försöker öppna någon tabell i en av mina access databaser. Fel meddelandet får jag alltså upp i Access när jag försöker öppna en tabell, inte när jag kör någon kod. Detta fel beror på att någon stans i select-satsen så finns det 2st t.ex column-namn som inte finns i tabellen... titta efter så att du har skrivit rätt namn.. Det kan vara så att någon av fälten är lookup i din tabell och kopplad till en gammal fråga. Problemet är att ingen tabell går att öppna så det är omöjligt för mig att gå in och titta i designläge tyvärr =( MArkera tabellen i databasfönstret och klicka design. Hej! Ja tyvärr har jag det, visste inte att de var reserverade när jag skapade dem. Eftersom min databas är på svenska och jag har döpt fält till namn (vilket väl är reserverat?). När jag konverterade databasen till föregående version gick den att öppna. Men nu går det inte att lägga in och uppdatera nya fält.To few parameters. Expected 2
Detta är väldigt frustrerande då jag ju inte kan lägga in nya tabeller och fält direkt i databasen utan måste skriva kod som fixar det hela.
Jag förstår inte varför det har blivit så här. Alla teorier är mycket välkomna!
/LenaSv: To few parameters. Expected 2
Mvh LenaSv: To few parameters. Expected 2
Lycka till
Mvh
Johan.NETSv: To few parameters. Expected 2
Öppna tabellen i design läge i access. nedanför rutnätet finns en tabkontroll med två flikar. Se efter om det är något annat än Textbox på fälten. Sv: To few parameters. Expected 2
Annars kan du maila databasen till mig så kan jag ta en titt. Men komprimeraden först i access och sedan med winzip. Kan ju inte ta emot mdb filer i outlook. Tack Microsoft för det.Sv: To few parameters. Expected 2
Försökte med det men det gick inte, fick bara samma felmeddelande igen.
Hur kan detta ställa till det menar du? Har fått problem med detta i mina sql satser men har då satt klammer runt så har det ordnat sig.
Jag får följande felmeddelande:
Current Recordset does not support updating. This may be a limitation of the provider, or of the selected locktype.
Vad betyder det och vad kan jag göra åt det?
Mvh Lena