Hej! Tjena Jimmy,felmeddelande när Access avslutas
Jag har ett autoexec-makro i min access-fil som startar en funktion som bara innehåller raden:
"Application.Quit acExit"
Problemet är att när jag startar access-filen och sen när den avslutas får jag upp ett felmeddelande som säger:
"Cannot find the file C:\data\Felrapporter.mdb (or one of its components). Make sure the path and filename are correct and thet all required libraries are availabe."
Om jag kör igång makrot manuellt innifrån access får jag inte upp något felmeddelande när det avsluas
Självklart gör funktionen en massa saker innan access stängs ner men allt annat är bortkommenterat..
Någon som har en idé om vad felet kan bero på?
---------
En fråga till.. Finns det något annat sätt att starta en makro automatiskt utan att använda autoexec-makro... Det hade variot mycket praktiskare om jag till exempel hade kunnat starta filen med argumenter: "Felrapporter.mdb /funktion1" för att köra mina funktioner.
mvh
Jimmy MattssonSv: felmeddelande när Access avslutas
jag har haft samma problem som dig i två av mina access-databaser. Det verkas som om det i alla fall i ett av fallen hade att göra med att access avslutades lite för fort för att hinna med. I funktionen som avslutade min access db skrev jag en liten räknare som loopades hundra gånger och sen avslutade access, det löste problemet i den ena av mina databaser - dock inte i den andra.
Kanske funkar det för dig!
Mvh Alex