Hejhej, Tycker mera att det låter som om det inte finns plats på hårddisken. Vad är det för typ av applikation? ASP? VB? Om det är någon form av klienter inblandade så är det på klienten felet uppstår. Hejsan! databasen ligger nog nu på max 2-3 mb. det hela är skrivet i asp. Jaha, så det är en ASP-applikation, ingen access-applikation... Då hjälper inte mitt tips... :-) KAn du bifoga koden. Vi kanske kan hjälpa dig lösa det då. Eller åtminsdon skriva om den att var mer effektiv.Felmeddelande=för många användare?
Jag har gjort en Accessapplikation åt ett företag. På senare tid har det några gånger dykt upp ett felmeddelande som lyder såhär:
"Not enough space on temporary disk"
Kan det vara ett tecken på att Access har för många anslutningar samtidigt?
Personligen tycker jag det låter tveksamt men serveradministratören säger att det är så.
/RSv: Felmeddelande=för många användare?
Eller så kan det vara så att din databas är stor som bare den. Jag vet inte vad maxutrymmet är för Access men det kanske någon annan kan svara på.
Vad gäller nätverkstekniker kan man inte lite en sekund på dem angående programmering :-)
//Mikael.NETSv: Felmeddelande=för många användare?
/JohanSv: Felmeddelande=för många användare?
Jag har personligen haft igång en access-app som låg på totalt 11 access-filer och med 25 samtidiga användare utan problem. Det låter mer som om det är något annat problem...
Ett tips:
Separera filer med formulär, moduler och frågor från filer som innehåller tabeller och sprid ut tabellerna på flera filer om de är stora. Länka sedan in tabellerna in i access-filen med formulär och frågor och kör från denna filen.
Enligt spec. från MS så skall det gå med 255 samtidiga användare och databasstorleken kan vara upp till 1 GB men det tvivlar jag på...Sv: Felmeddelande=för många användare?
den sida som har flest besökare är ett schema där man kan boka in träningspass. jag har gjort en timer till den sidan som visar att det tar 0,2-1 sekund att skriva ut schemat. all data hämtas från databasen med en sql-fråga.
jag tycker inte det skulle behöva braka ihop i första taget, eftersom det går så snabbt att skriva ut sidan så borde databasen inte ha några köande anslutningar.
/rSv: Felmeddelande=för många användare?
Sv: Felmeddelande=för många användare?