I mina rapporter vill jag skriva ut ett Företag med adress ort osv. varje företag har flera kontaktpersoner, jag vill inte skriva ut företaget mer än en gång men däremot skall alla kontaktpersoner skrivas ut i en följd. Jag har valt att dölja dubletter, men då uppstår mitt problem, t.ex. kan jag ha flera "företag med samma box nr. och då skrivs inte detta ut. Bara den första kommer med. Det var lite svårt att förstå ditt upplägg men som jag ser det så kan du ha en sammansatt nyckel med både boxnummer och exempelvis firmanamn eller postnummer så kommer inte dessa bli lika och således presenteras båda två. Du kan gruppera på företag och läga fälten i grupphuvedet. I mina rapporter vill jag skriva ut ett Företag med adress ort osv. varje företag har flera kontaktpersoner, jag vill inte skriva ut företaget mer än en gång men däremot skall alla kontaktpersoner skrivas ut i en följd. Jag har valt att dölja dubletter, men då uppstår mitt problem, t.ex. kan jag ha flera "företag med samma box nr. och då skrivs inte detta ut. Bara den första kommer med. Varför dubellpostar du ditt inläg i samma tråd? Hej Andreas ! Om du maila mig databasen kan jag fixa det. Komprimera den i Access och använde sedan Winzip.Hur kan jag visa dubletter när jag valt att dölja?
Ex: Utskrift i rapport:
XX kommun Gatukontoret
Box 111
1111 11 Ztad
XX kommun Elverket
null (Här skulle adressen komma)
null (Här skulle postnr och ort komma)
Under dessa adresser följer kontakpersoner om det finns några. Det fungerar och data hämtas från tabell för kontaktpersoner, övrig data hämtas från en firmatabell. jag har bara två tabeller, blev det tydligare.
Hur länkar jag mitt e-post fält direkt till Outlook via de adresser jag har i min tabell?
Sv: Hur kan jag visa dubletter när jag valt att dölja?
Eller så skapar du en raport för företag och lägger kontaktpersonerna i en underrapport.Sv: Hur kan jag visa dubletter när jag valt att dölja?
Ex: Utskrift i rapport:
XX kommun Gatukontoret
Box 111
1111 11 Ztad
XX kommun Elverket
null (Här skulle adressen komma)
null (Här skulle postnr och ort komma)
Under dessa adresser följer kontakpersoner om det finns några. Det fungerar och data hämtas från tabell för kontaktpersoner, övrig data hämtas från en firmatabell. jag har bara två tabeller, blev det tydligare.
Hur länkar jag mitt e-post fält direkt till Outlook via de adresser jag har i min tabell?Sv: Hur kan jag visa dubletter när jag valt att dölja?
Ber om ursäkt för min dublett.
Jag har inte lyckats att lösa problemet ännu.
Har provat med båda förslagen, men icke.
Vad jag vill är att ifrån mitt underformulär skriva ut alla kontakter, men endast skriva ut företagsnamnet en gång. Företaget finns i en firma-tabell och kontaktpersoner i en kontakt-tabell.
I den senaste rapporten grupperar jag på företag och kontakter ligger i detaljfältet
Jag har valt att ej visa dubletter men för varje kontaktperson skriver den ut hela företagsgruppen.
Kan man möjligtvis köra en loop i detaljfältet och se till att alla poster skrivs ut innan man går vidare till nästa företag?Sv: Hur kan jag visa dubletter när jag valt att dölja?
andreas.hillqvist@pellesoft.nu