Hej !! Kanske inte så givande svar detta, men hjälpen i Access 97 och tidigare tycker jag är helt suverän med många bra exempel. (Senare versioner har jag inte förstått mig på hjälpen i, men troligtvis är det väl mig det är fel på...) Detta är ju inget studiematerial, men en mycket bra referens. Det är ju olika hur man lär sig, men personligen lär jag mig bättre på att testa och slå i referensmaterial än att läsa en bok från pärm till pärm, men det kanske beror på att jag inte tycker om att läsa...:-) Ok, ja det kan ju vara ett tips det! Jag kollade i min Access 95 installation, där finns det flera HLP-filer, det är nog lika bra att du tar alla... Några heter något med VBA, det är väl de viktigaste... Om du har något specifikt du vill göra, så kan du skapa ett makro (där har du en lång lista över kommandon) och sedan konvertera det till VBA-kod. Då lär du dig garanterat mycket nytt när du tittat på koden. Allt är kanske inte lika användbart... :-) - men ändå! Ja tack det var ett bra tips. Det visste jag faktiskt inte om!VBA för Access?
Var kan jag hitta mer om hur man skriver VBA för Access?
Någon som vet någon bra bok eller studie?
Tack på förhand!
StellanSv: VBA för Access?
/JohanSv: VBA för Access?
Vet du vilka filer som är berörda så jag kan hämta dem från 97-an.
Jag kör ju nämligen 2000!
Tack för ditt tips!
StellanSv: VBA för Access?
/JohanSv: VBA för Access?
Skapa makrot
Spara
Klicka med Höger - musknapp på makrot, spara som - modul...
Lycka till!Sv: VBA för Access?
I det här fallet var det som jag trodde enkla if-satser jag skulle använda, men...
Stellan