Hej Hejsan går de bra att göra de i ASP så kanske jag kan hjälpa dig en bit på vägen. Tack för hjälpen men tyvärr hjälper det inte.Närvarolista i Access
Jag har gjort ett närvaro pgm i Access som ska hämta ut variabler från ett datablad och spara dessa i olika tabeller.
Problemet för mig är att mina VB kunskaper inte räcker här!
Närvarolistan ska kunna handha ca 20 elever med dess namn och månadens dagar plus möjlighet att sätta ett närvarovärde, ex. 2, 4 timmar eller godkändfrånvaro eller sjuk och även okänd frånvaro.
Mina försök har varit att göra ett datablad som innehåller namn datum och möjlighet att fylla i närvaro i rutorna men... jag vet inte hur jag ska ta ut värden för att spara i tabeller!
vidare skulle jag vilja veta hur man ska kunna ändra bladet så att det visar det antal dagar som månaden för ifyllandet har.
Snälla hjälp mig!Sv: Närvarolista i Access
/MVH Mattias.
du kan ju skriva in
Datum() i standardvärde i en kolun som heter Datum. typ Datum/Tid.
så funkar de.
Samma under tid.
Tid()
kolun välj Tid eller timmar har inte så stor betydelse mend är bra om du väljer timmar eller tid. i standard värde väljer du Tid() och i typ Datum/Tid
så skriver den automatiskt in en ny datum och tid i databasen när något lagras i databasen.Sv: Närvarolista i Access
Testade men det löser fortfarande inte hur jag ska programera i vb för att få ut det ur tabellen.