Jag är nybörjare på det här med databas och access. Jag håller på med ett arbete i skolan där jag gör en databas om mina skivor. Jag har olika tabeller för inköpslista, mina skivor, lånade skivor, och sålda skivor. Jag har formulär för att lättare kunna skriva in information. I formulären har jag också olika knappar för att bläddra mellan posterna och ta bort posterna och lägga till nya. I inköpslista har jag en knapp som ska fungera så att jag klickar på den när jag har köpt en av de skivor som står i inköpslistan, och när jag klickar på knappen ska skivan raderas från inköpslistan och läggas till i listan med mina skivor. Jag vet inte hur jag ska göra för att få detta att fungera. Jag har fått det att fungera så att när jag klickar på knappen så vill den flytta alla skivor i tabellen inköpslista, men jag vill bara flytta den aktuella posten, den som för tillfället visas i formuläret. Jag vet inte heller hur jag ska göra för att samtidigt radera den aktuella posten från inköpslistan. Jag uppskattar all hjälp jag kan få.flytta från post i en tabell till en post i annan tabell
Tack på förhand
/Johan