Är det någon som har kod för hur man lägger in en timer-/sleepfunktion i access? Om rapporten är kopplad via ADO eller liknande så kan du antingen på datakällan eller din grid skriva .Refresh, alltså : datagrid1.refresh Jag använder mig av ADO. Du har inte inkluderat hela din kod. Koden du bifogat utför inga förändringar. Jag vet att det inte gör några förändringar. Hur skriver man för att det ska bli rätt? Jag kan inte lägga in något event i rapporten som har metoden refresh. Vad är det inte som visas rätt i rapporten? Varför behöver du sleep funktionen? Den hinner inte uppdatera all information. Det blir olika data hela tiden. Men inte om man öppnar rapporten separat/bara. Men den måste öppnas i kod sammanhanget.Timer i Access?
Skulle behöva det för access inte hinner med att visa rätt data i en rapport.
Tack på förhand
/ThomasSv: Timer i Access?
Att du behöver en timer hjälper dig inte för tänk om du väntar 5 sekunder och det inte gått klart i alla fall - då hjälper timern föga. Se i stället till att datorn skriver om allting när rutinen gått klart, kan till och med som i vb räcka med att skriva
DoEvents
Me.RefreshSv: Timer i Access?
Jag lägger först in data i en temptabell genom att klicka på en knapp i ett formulär som heter frmStatistik. I koden öppnar jag recordset osv sedan anropar jag DoCmd i en modul.
DoCmd.OpenReport "rptLevJämförelseStatistik1", acViewPreview
Skriver man bara
DoEvents
Me.Refresh
ovanför DoCmd anropet?
Set mrstRecordset = New ADODB.Recordset
Set mrstRset = New ADODB.Recordset
'*************************************************************************************
' Kontrollerar ifall det nya värderna har kommit in i tempLevForsaljningCompare2
'*************************************************************************************
mlngRapportCheck = 0
Dim i
i = 1
Do Until mlngRapportCheck < i
strSql = "SELECT LeverantörsID, LeverantörsNr, LeverantörsNamn FROM " & _
"tempLevForsaljningCompare2 " & _
"WHERE LeverantörsID=" & arrLeverantörer(bytArrayCounter - i)
mrstRecordset.Open strSql, gcnnConnection, adOpenForwardOnly, adLockOptimistic
Do Until mrstRecordset.EOF
If (arrLeverantörer(bytArrayCounter - i) = mrstRecordset![LeverantörsID]) Then
mlngRapportCheck = mlngRapportCheck + 1
i = i + i
End If
mrstRecordset.MoveNext
Loop
mrstRecordset.Close
Loop
DoEvents
Me.Refresh
DoCmd.OpenReport "rptLevJämförelseStatistik1", acViewPreview
Sv: Timer i Access?
M.v.h. ThomasSv: Timer i Access?
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
Me.Refresh
End Sub
Sv: Timer i Access?