Undrar om det är någon som vet om det är möjligt? Tror du mer är ute efter vanliga index... Full-text indexing är konstruerat för sökning i stora textmängder, exempelvis artiklar eller hjälp-texter som finns lagrade in en databas. Ja det är fullt möjligt skapa indexet på produkttabellen och använd CONTAINSTABLE() som returnerar ut nycklarna som du sedan får använda i joinen...jag undrar oxå vad du egentligen är ute efter egentligen?Fungerar sql Full Text search på en tabell som bara innehåller foreign
Låt oss säga att vi har 3 tabeller. Produk, köplog och kund.
Produkttabellen:
------------------
ProdId - PriKey
ProdNamn - varchar
Köploggen:
----------------
ProdId - Pekar på produktens pri.key
KundId - Pekar på Kundens pri.key
Kundtabellen:
-------------------
KundId - Pri.Key
Namn - varchar
Låt oss nu säga att jag skulle vilja söka på ett produktnamn och få upp vilka kunder som köpt den produkten. Sure, med en vanlig join är det superenkelt
MEN
är det möjligt att få "full text search" att funkar med detta?
Såvitt jag förstår kan man bara indexera tabeller som innehåller text, i det här fallet är det juh köploggen som borde indexeras efter som den är den enda tabellen som vet vilka kunder som köpt vad. Kan den köra en join själv vid indexering? eller hur funkar det?
Jag har själv inte kört full text så förklara för mig som om jag vore en nybörjare. Vill veta innan vi börjar investera annars få vi börja om med designen.. Testfallet ovan har ingenting att göra med verkligheten, den är mycket mer komplicerad än så...Sv: Fungerar sql Full Text search på en tabell som bara innehåller for
Och joins har definitivt ingenting med Full-text index att göra.
Jag föreslår att du slår upp full-text indexing i Books Online.Sv: Fungerar sql Full Text search på en tabell som bara innehåller for