Hej...1 Kan du inte visa koden samt tabell struktur, så kanske det blir lite lättare att lösa ? Kommer här Lite osäker men det kan vara en av dessa två saker. Text kanske är ett reserverat ord? Och sen kan det ju vara så att det kanske inte är så bra att ha ett fält med samma namn som tabellen. Jag använder denna namngivning: Jag tycker det är konstigt att det funkar när jag kör frågan direkt mot databasen med Query Analyzer. Tack ändå Samma fel som i din andra fråga, du är i fel databas. Man måste ange vilken databas man ska ansluta sig till på servern, alternativt inludera USE databasnamn i de sql-satser man kör. Alt. har du skapat tabellen med en ägare som inte är dbo och då måste du ange ägare när du refererar till den, om du inte är inloggad som samma användare.SQL problem
Har migrerat från access till sql server. Får ett konstigt fel
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e37'
Invalid object name 'Sokord'.
/rosenberg/sok.asp, line 126
När jag kopierar in sql-satsen i Query Analysern och kör direkt mot servern så funkar det perfekt
????????????????
MVH
AndersSv: SQL problem
MVH Andreas.NetSv: SQL problem
MySQL = "SELECT Text.Sokord, Text.Text1, Sokord.Sokord FROM Sokord INNER JOIN Text ON Sokord.Sokord = Text.Sokord WHERE Sokord.Sokord LIKE '"&vSokord&"' ORDER BY Sokord.Sokord"
Tabell sökord innehåller sokord och ID. Sokord primärnyckel
Tabell text innehåller Sokord och Text
AndersSv: SQL problem
tabeller börjar med tbl. Tex. tblKund
De olika fältnamnen börjar med typ. T.ex. intKundID, strFornamn o.s.v.
Mvh
/PeterSv: SQL problem
ASv: SQL problem
Sv: SQL problem