Jag gör ett test här. OK, till att börja med är jag inte 100% säker på att jag förstår scenariot, men jag gissar att vad du säger är att McAfee serverversion använder sig av SQL Server som nån sorts datakälla den behöver för att lagra information, och att man därför ska peka ut denna vid installation. Jag antar alltså att detta inte har någonting med att installera virusskydd på din SQL Server-maskin att göra.Installation av McAfee
Jag är på G med att göra en serverinstallation av McAfee på en av våra servrar.
Jag ska använda mig av en SQL-server som ligger på en annan server än den som McAfee installeras på.
Under installationen så har man möjlighet att välja vilken SQL-server man vill använda.
Tidigare när jag har testkört så har jag fått upp 3 olika SQL-servrar i den listan.
Nu när jag skulle göra en "skarp" installation så får jag bara upp en av de SQL-servrar som finns installerade i domänen.
Någon som vet vad det kan bero på??
//Johan
PS. Hoppas ni förstår min aningen "luddiga" felbeskrivning DS.Sv: Installation av McAfee
När du tidgare testkört, har du gjort det på samma maskin, i samma domän och med samma SQL Server-instanser i det nätverk du kommer åt?
Om inte, hur många SQL Servers borde du sett i domänen från den maskin du installerar på? Har du testat komma åt någon av de servers du inte ser från den maskin du installerar på genom att använda något annat verktyg (än McAffe-installationen), t ex sqlping eller något av klientverktygen i SQL Server?
Du måste nog ge mer information om scenariot för att kunna få bättre svar, t ex på vilka protokoll lyssnar de instanser du ej får kontakt med, hur försöker installationen kontakta instanserna.