Hej! <b>Vad jag förstått har denna vissa "begränsningar" och jag undrar därför vilka dessa begränsningar är jämfört med fullversionen? Kommer det att leda till några evt. nackdelar för mig som novis?</b> Developer edition har samma funktionalitet som Enterprise edition (dvs all funktionalitet som finns), men får enbart användas för utveckling och test, aldrig i produktionsmiljö. Tack för hjälpen båda två - det hjälpte en bit på väg. Inser också att jag behöver läsa på ordentligt innan jag installerar och konfigurerar upp servern (fanns en hyfsat bra dokumentation på CD:n).Skillnaden mellan olika SQL Server utgåvor?
Funderar på att ta itu med att lära mig SQL-server och har bl.a. därför prenumererat på MS Action Pack där SQL Server Developer Edition ingår.
Vad jag förstått har denna vissa "begränsningar" och jag undrar därför vilka dessa begränsningar är jämfört med fullversionen? Kommer det att leda till några evt. nackdelar för mig som novis?
Undrar sedan om "begränsningarna" och skillnaderna mot fullversionen är så stora att om man då istället skulle vilja installera SQL Server från CD:n med Small Business Server 2000 (på 2003 server) - alltså fungerar det eller ej. Jag har sökt halva internet tror jag, utan att hitta någon info som - åtminstone jag begriper :-)
Visst, jag kan ju alltid testa eftersom installationen förmodligen "skriker till" om det inte är möjligt, men just osäkerheten kring vad det skulle innebära i evt. nackdelar om det skulle lyckas känner jag begränsar mig just nu.
Är också tacksam för bra litteratur och länkar kring SQL-server. När man är nybörjare inom ett område känns det svårt att bedöma om den info man hittar via internet är bra eller ej.Sv: Skillnaden mellan olika SQL Server utgåvor?
De skillnader jag känner till handlar om prestanda och storlek på databaserna, alltså inget som påverkar funktionaliteten i utbildningssyfte.
/JohanSv: Skillnaden mellan olika SQL Server utgåvor?
Sv: Skillnaden mellan olika SQL Server utgåvor?