Hej! Jag kan nog inte hjälpa dig med ditt egentliga problem, men du kan ändra din connection.. HEj!Loggin problem
Jag har SQL server 2000
I min SQL server gorup har jag en (local) server registrerad. Nu är det så att jag inte kunde logga in på en av mina databaser i denserven. Jag lekte då lite med inloggningen på severn eftersom jag inte konde logga in på databasen via min aspsida. Jag högerklickade på local server, egenskaper och undersäkerhet så ändrade jag från Windows inloggning till SQL. sedan des har det skitit sig. Nu står det att den inte kan logga in på master. OCh jag har försökt ändra. Om jag går in på editera server registration och väljer windowsinloggning så säger den at den inte kan skapa en koppling "default database Login fail". Om jag sedan väljer sql inloggning så får jag att jag inte kan logga in eftersom detta inte är "trusted SQL connection"
Vad fa----n skall jag gör.... jag har nämligen ett antal superviktiga databaser i den servern.
alltså det är något med koppling tiil defaultdatabsen i min server registration
Help please!
/phinalaSv: Loggin problem
<code>
string CONstring = "Data Source=Databas_serverns_namn; Initial Catalog=databas_namn;Trusted_Connection=yes";
con = new SqlConnection(CONstring);
</code>
Du lär nog komma åt den iallafall.Sv: Loggin problem
Jag har haft lite tur... jag har nyligen installerat om datorn och som tur var så har jag gjort en backup på alla mina tabeller. Så jag registerat en ny server och gjort en resore backup. På något sätt hade jag klantat mig med loginen till default database. men men.. detta gör man aldrig mer.
/Phinala