Hade igår en kort diskussion på chatten med Jonber och Pelle J angående failover klustring på SQL Server 2000 Standard Edition, tydligen så hade en större svensk återförsäljare berättat att det gick att klustra SQL Server Standard för failover i Active/Passive läge och även vår svenska kundtjänst har berättat att så var fallet, men inte kunnat peka på var informationen finns. Klustring stöds f.n. på Enterprise, Developer och på Evaluation edition. Det går t.o.m. att läsa om dett ai SQL BOL. Men det är bara Enterprise Edition som får användas i "live"-scenarier. De andra är bara för utveckling och test!"Failover" klustring på SQL Server 2000.
Jag har nu fått svar från den person som är ansvarig för Failover Clustering tekniken på corp och han hävdar bestämt att detta inte är tillgängligt i Standard Edition utan endast i Enterprise Edition.
Jonber: Skicka mig mail på JohanL@microsoft.com med vilka personer du pratat med så får jag åka ut och berätta hur det ligger till.
Jag är ledsen för det här, hoppas att vi kommer att kunna göra bättre ifrån oss framöver!
MvhSv: "Failover" klustring på SQL Server 2000.
Sök på "Features Supported by the Editions of SQL Server 2000"
Där finns en hel del matnyttigt...
/mickeSv: "Failover" klustring på SQL Server 2000.
Mvh