SQL-Server 7.0 När du scedulerar skapas ett job under sql server agent...med ett schemalagt steg(som kör paketet) att schemalägga ett paket öppnar alltså en "mall dialog" för att schemalägga jobbet...ett jobb för varje gång du skapar ett schema! Hmm... ja, SQL Server Agent är i gång, och jobber är enabled så vitt jag kan förstå. Hur vet du att den inte körts? Högerklicka på jobbet och ta view job history Doh!!!Schemalägga DTS - funkar inte?
Jag har gjort ett DTS-paket i SQL-server som jag vill schemalägga.
Oj, vad lätt tänker jag och väljer "Schedule package..." genom att högerklicka på ovan nämnda DTS-paket. Glad i hågen ställer jag in hur jag vill att schemat ska se ut och klickar sedan OK.
Morgonen efter går jag in och kontrollerar om det körts. Icke. Jag går då in och skall redigera schemat för att se vad som gått snett. Då visar det sig att det är nollställt. Jag försöker igen, den här gången väntar jag inte för att se om det fungerar utan går in direkt och kollar schemat, det är nollställt igen. Efter att har provat ett otal gånger med alla möjliga varianter ger jag nu upp.
Vad händer? Varför sparas inte mitt schema, varför körs det inte?
Hjälp!Sv: Schemalägga DTS - funkar inte?
Är SQL Server agent igång? är jobben enablade?Sv: Schemalägga DTS - funkar inte?
Den här dumpen är tagen den 13/2 kl 11:31. Där står det fortfarande att nästa Run Date är 13/2 04:30, en tid som redan passerats. Ändå har den inte körts. Den senaste körningen är en jag gjorde manuellt.
http://www.mobil.se/dump.gif
Mycket besvärligt det här. Har ingen aning om vad jag ska göra?Sv: Schemalägga DTS - funkar inte?
SQL Server refreshar inte MMC automatiskt.Sv: Schemalägga DTS - funkar inte?
Ja, ja... så var det ju...
Tack så hemskt mycket för hjälpen. Jag hade ingen koll på att skapades jobb och så vidare så jag hade inte löst det här även om jag nog så småningom skulle ha kommit på att de körs, men att det inte "uppdateras" automatiskt. Jag hade inte kommit så långt annars.
Tack, och tack... verkligen tack...