Jag har följande fråga jag vill köra: Får du det felmeddelandet när du testat frågan i sql query analyzer? Det är tydligen något av tabellerna/kolumnerna som är reserverade ord i både MS Access och MS Sql Server. Allting fungerar perfekt då jag satte [] runt namnen. För att undvika reserverade ord finns en lista på reserverade ord på denna adressen, både nuvarande och kommande:Jag får bara "Unknown Error" på den här sql-frågan.
------------------------------------------------------------------------
SELECT [user].nick_name, [user].user_id, tournament_result.position
FROM (([user] INNER JOIN
tournament_id ON [user].user_id = tournament_id.user_id) INNER JOIN
tournament_result ON tournament_id.tournament_id = tournament_result.tournament_id)
WHERE (tournament_id.tournament_id = 4)
------------------------------------------------------------------------
Datatyperna för de involverade kolumnerna är::
[user].nick_name = Varchar(30)
[user].user_id = Int
tournament_result.position = Int
tournament_id = Int
tournament_result.user_id = Int
Vad jag vill få ut från frågan är ett reultat sorterat i stigande ordning med tillhörande placering och nickname.
Som frågan ser ut just nu så får jag bara felet "Unknown Error" då jag försöker köra den. Någon som kan se vad jag gör fel?Sv: Jag får bara "Unknown Error" på den här sql-frågan.
Testa den där om du inte gjort det redan.
Får du samma meddelande så börja splitta upp frågan.
Ta select endast på tabellen user, sedan en separat fråga mot tournament_id och sedan en på
tournamen_result. Därefter kan du joina user och tournament_id i en fråga och sedab testa att joina tournament_id och tournament_result i en. Vid det här laget bör du ha fått ett bättre felmeddelande.
Går allt detta bra har du stavat något fel i din ursprungliga fråga.Sv: Jag får bara "Unknown Error" på den här sql-frågan.
Sv: Jag får bara "Unknown Error" på den här sql-frågan.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/tsqlref/ts_ra-rz_9oj7.asp