På min sida har jag ett forum... Det är fel i din kod där du anropar databasen. Hej! Är det här ASP eller ASP.NET gjort med gammal kod? ASP.NET med gammal kod... Är det inte lättare att låta ett DataGrid sköta Pagingen?Får fel ibland (SqlDumpExceptionHandler)
När man går in på 1 (en!!) forums-del så får jag ett error på sidan det är exakt samma select-sats
jag kör för de andra delarna... och där funkar det...
Oberserva att select-satsen funkar i Query-Analyser... och ett annat program jag gjort... men INTE på sidan!!
Varför?
Här är fel-medelandet...
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]SqlDumpExceptionHandler: Process 68 generated fatal exception c0000005 EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION. SQL Server is terminating this process.
Jag kör MS SQL Server Enterprise 2000 (8.0) med SP3a
Tacksam för hjälp!
Mvh
Johan.NETSv: Får fel ibland (SqlDumpExceptionHandler)
Skicka in koden så ska vi se om vi kan lösa det.Sv: Får fel ibland (SqlDumpExceptionHandler)
Här kommer koden
----------
Dim MyConn As New Object()
Dim MyRS As New Object()
Dim SQLSats As String
MyConn.CursorLocation = 2
MyConn.Open("Driver={SQL Server};Server=localhost;Database=x40nordic;Uid=xxx;Pwd=xxx;")
MyRS.CursorLocation = 2
SQLSats = "SELECT M.ID, M.MembNr, M.UserName, M.F_Name, M.L_Name, M.Email, M.Hemsida, M.Ort, L.LandNamn, M.Land, M.ViewDepå, M.Online FROM Members M LEFT JOIN GruppKoppling K ON K.UserID = M.ID LEFT JOIN Länder L ON L.L_ID = M.Land WHERE M.ID = M.ID AND (K.GruppID = 1 OR K.GruppID = 2) ORDER BY M.MembNr ASC"
MyRS.Open(SQLSats, MyConn, 3, 3) <- Här blir det Error!
Do Until MyRS.Eof()
MyRS.MoveNext()
Loop
MyRS.Close()
MyConn.Close()
MyRS = Nothing
MyConn = Nothing
----------
Man kan väll göra 2st LEFT JOIN efter varann?
Mvh
Sv: Får fel ibland (SqlDumpExceptionHandler)
Jag tycker det är lättare att använda "paging" med denna typ av kod..
Mvh