Hej! Får lite andra problem med min körning oxå: Nej inga felmeddelanden alls, det bara låser sig.. Jag gör uppdaterignarna ifrån ett javaprogram, Menar du Connection Timeout för databasen, något sådant exception inträffar ju aldrig..Ange prioritet på Databasfrågor
Jag skall köra ett program som jag gjort och som söker igenom och uppdaterar ett stort antal poster i en databas.. tar ca 30 timmar
Saken är att systemet kommer vara igång under tiden..
finns det något sätt att ange prioritet för databasfrågor så att de ordinarie frågor till databasen, som görs kontinuerligt inte tar längre tid..
Så att systemet inte verkar slöare bara för att jag kör mitt program!
(jag använder sql server 2000)
??Sv: Ange prioritet på Databasfrågor
Den går bra ett tag sedan fastnar den på en post...
(under denna tid är alla poster som inte reda kontrollerats av mitt program låsta, dvs går inte att komma åt om jag testar med en select sats)
De som redan kontrollerats går bra att komma åt dock
Om jag avbryter och kör igen, kör programmet en post längre än förra gången, men fastnar sedan på nästa post istället..
Ensataka körningar kommer programet ett 20 tal poster framåt, men fastnar sedan på en post igen..
Förstår inte riktigt vad som kan vara felet?
När jag kör programmet på en likadan databas, fast på en annan server fungerar det fint!Sv: Ange prioritet på Databasfrågor
Det är när en post skall uppdateras som det ibland inträffar...
och då är posten, (plus några efterliggande poster låsta, eller iaf går det inte att plocka ut dem med en vanlig select sats, queryn bara tuggar utan att ge resultat)
Förstår inte vad det kan vara??Sv: Ange prioritet på Databasfrågor
och det verkar vara denna instruktion som låser sig.
statement.executeUpdate(sql);
där sql är en uppdatering av en post.
Finns det något sätt att i java (borde välja annat frorum kanske)
att sätta ett try{ eller liknande som ger upp operationen om den tar för lång tid?Sv: Ange prioritet på Databasfrågor
Eller finns det något sätt att använda en egen timeout för en operation?