Jag försöker ladda ur en textfil ur sql server 2000 som först ska innehålla några rader med info och därefter antalet rader i en tabell samt resultatet av en fråga. De första raderna använder jag print-kommandot för att skapa och därefter select-satser. Problemet jag har är att "få ihop det hela" i samma utfil. Jag har , i Query Analyzer, provat med "Results to file" och då får jag iofs med all info, men jag får några extrarader, som kolumnnamn från frågan och (1 row(s) affected) från count-frågan. Jag kan inte heller styra vilken kolumnseparerare jag vill ha. Du kan väl köra in datat i en export-tabell och exportera resultatet med DTS ? Hej Peter! Hej Hmmm.. HejLadda ut textfil med header
Någon som har ett tips på hur jag skall göra??Sv: Ladda ut textfil med header
/Johan
P.S.
1 row(s) affected tror jag du kan få bort genom att skriva SET NOCOUNT ON som första statement.
D.S.Sv: Ladda ut textfil med header
Välj Options under Toolsmenyn.
På fliken Results kan du välja vilken kolumnseparerare du vill ha.
Du kan också välja bort "kolumnhuvudena".
Som det skrevs tidigare så får du bort texten 1 row(s) affected genom att skiva "SET NOCOUNT ON".
Under fliken General väljer du vilken default filtyp du vill ha på filen.
//HåkanSv: Ladda ut textfil med header
Tack, nu funkar det nästan perfekt.
Det enda är att det skapas en onödig tomrad efter de två "select-outputarna", finns det något sätt att bli av med dem?Sv: Ladda ut textfil med header
Inte vad jag vet nu.
Du får nog gå in manuellt och ta bort raden, så att du kommer vidare. :-)
Kanske någon annan som vet.
//HåkanSv: Ladda ut textfil med header
Jag fixade en lösning i asp, det känns som om jag har bättre koll på läget där, tack ialla fall.