Jag vill överföra data från en Access 2000-databas till SQL Server 7 och använder mig då lämpligen av DTS. Nu är problemet att jag vill kunna skapa DTS-paketet hemma för att sedan flytta över det till jobbet och köra det där. Hmm..Har för mig att ett DTS packet utgår ifrån "sökvägsmässigt"(?) den dator däfrån det körs. Dvs ligger packetet på en dator som heter S1, men exekveras från dator S2, så blir C:\ på den exekverande S2. Dock inte helt säker!! Jag hittar ingenstans där man kan ställa in dynamiska egenskaper och skriva/läsa dessa i en ini-fil. Vill du utveckla? Kör med MSDE 2000. I DTS editorn kan du skapa en Dynamic properties task. Där kan du ställa in diverse saker. Har tyvärr inte tillgång till Enterprise Manager och då är det nog inte bara jobbigt utan även omöjligt. Det blir nog till att skapa ett DTS-paket på plats istället.Access till SQL Server via DTS
Hur löser jag sökvägsproblemet lokalt? Det blir ju helt andra sökvägar på mitt arbete. Sv: Access till SQL Server via DTS
Sv: Access till SQL Server via DTS
Sv: Access till SQL Server via DTS
Jag hoppas du har tillgång till editorn i den "riktiga" SQL EM. MSDE har inte någon DTS-editor och då är det jobbigt...
/mickeSv: Access till SQL Server via DTS