Jag undrar hur man tömmer log filen!? Går nämnligen inte att importera data från en databas på en annan sql server på grund av det. Och jag har inga rättigheter att göra det själv!?!?! Enklast är att göra en backup via Enterprise manager, då töms loggfilen automatiskt. Däremot kan din tabell vara ganska stor och när du gör tabellförändringar så får den inte plats i loggfilen (brukar vara 10%) av den totala mängden. Mmm, jag vet det. Dock har jag inte rättigheter att göra det. Jag beställde ett större paket och har nu en logfil på 200MB preliminärt till jag fått igång allt som det ska. Du kan be dem att sätta databasen i Recovery model "Simple", eller så kan du be dem att ta en backup av databasen... Jo, men det blir jätte jobbigt å ringa åt dom flera gånger om dagen.. Mest troligt lutar det åt att jag köper en egen sql licens.. Om du ber dem sätta dem i Recovery Model Simple, så tömmer SQL Server sin egen logg ungefär 1 gång i minuten, så då slipper du ringa... Du kan också använda ett DBCC-kommando via query analyzern, truncate... eller nåt.Någon som har SQL hos ballou?
Som vanligt är det panik då jag stängt ner den gamla sidan så kosmiskt snabbt svar uppskattas. Naturligtvis kan jag ju vänta i ett par timmar tills dom öppnar men det finns dåligt med tid till det.Sv: Någon som har SQL hos ballou?
Dom problemen hade jag när jag körde pellesoft på 20mb, då var det knapert minsann. Sen fick jag köpa större databas för att jag det hade svällt för mycket. Sv:Någon som har SQL hos ballou?
Sv: Någon som har SQL hos ballou?
/mickeSv:Någon som har SQL hos ballou?
Sv: Någon som har SQL hos ballou?
/mSv:Någon som har SQL hos ballou?