Hej! Svar ja, 2 st. SQL 7 är inställt på att använda båda, jag har inte ändrat några av defaultinställningarna för CPU. OK. Testa att höja värdet under "Query plan threshold for considering queries for parallell execution" (eller vad det nu heter). Defaultvärdet är 5. Jag skulle direkt ifrån det du säger råda dig att testa med värden kring 20. Hej Pelle och stort tack! Kul att kunna vara till hjälp! "Det man kan göra är att hindra att flera processorer används för parallellexekvering." Jag är också en utvecklare som har sprungit på problemen! Ibland i sitt arbete tvingas man ju som bekant lösa problem som man tycker hör till andra... RTFM = Read The Fine/F*cking/(vad du vill som börjar på F) Manual Usch, vilket språk! Read The FINE Manual betyder det naturligtvis! <code> Per, Christoffer, tack!SQL Server 7 på Windows 2003 Server
Vet att SQL Server 7 på Windows 2003 Server inte stöds av MS med hänvisning till säkerhetsaspekter.
Pga diverse omständigheter kör jag tyvärr en ASP.NET 1.1-applikation mot just den kombinationen, och har hittat en del allvarliga prestandaproblem med queries som tar vääääldigt lång tid.
Det kan naturligtvis vara ett problem med nåt index el.dyl. Jag har små möjligheter mecka med databasen just nu eftersom kunden använder den ganska intensivt, så alla sådana möjligheter har jag inte undersökt färdigt.
Men misstanken infinner sig förstås att det kan ha att göra med någon inkompatibilitet mellan SQL Server 7 och Windows 2003 Server.
Har googlat en hel del utan att hitta nåt. Nån här som känner till något om detta?
MVH
/JonasSv:SQL Server 7 på Windows 2003 Server
Är det ett känt problem? Jag såg att W2003 SP1RC skulle fixa något multiprocessor-problem.
MVH
/JonasSv: SQL Server 7 på Windows 2003 Server
Man kan nästan kalla det ett känt fel. SQL Server kan ibland lägga oerhört mycket tid på att fördela arbeten mellan processorer.
Jag gissar dock att detta inte är det enda som måste göras, men det är ju något att testa till en början.