Hej hur full-text indexerar man en column med sqlscript? Kommer du åt databasen kan du även använda enterprise manager vilket många gånger är lättare ibland. Inte nog med att du skall på med fulltextindexet - du behöver troligen uppdatera indexeringen också. tack för svaret, eterprise manager finns i version 7 också, installera den på din dator och anslut till din databas på ditt hotell, inga problem. <b>eterprise manager finns i version 7 också, installera den på din dator och anslut till din databas på ditt hotell, inga problem.</b> Eh- du kan ju söka ut ord i fält och det exemplet var ett sådant. Eller missförstod jag dig? aha! nu fattar jag du söker på ordet "java" hehe, sorry hehe. För att en sökning på en textkolumn med 2GB data är LÅÅÅÅÅÅNGSAM om man inte har fultextindexering. full-text index
jag ska köra scriptet på min databas hos ett webhotel.
där man är tvungen o köra med sql script om man ska ändra i sin databas.Sv: full-text index
Har inte syntaxen exakt, men det skall gå med alter table:
<info>
ALTER TABLE tbl_name ADD FULLTEXT [index_name] (index_col_name,...)
</info>
Hur man drar igång uppdatering har jag ingen aning om.
Ref för att göra det via enterprise manager:
http://www.eggheadcafe.com/articles/20010422.aspSv:full-text index
jag skulle använda enterprise manager om jag hadde sql2000 men jag har 7:an.
iaf så går det inte köra script för att webhotellet inte stödjer full text indexering
finns det nån annan lösning där jag kan söka i vissa kolumner bara typ java eller liknande ?Sv: full-text index
select * from tabell where fält1+fält2+fält99 like '%java%'Sv:full-text index
jo jag har eterprise manager men servern som jag ska conecta är 2000 så jag måste först upgradera till 2000 enligt felmedelandet som jag får när jag försöker conecta.
kan du förklara vad '%java%' är finns det färdiga script då elr ?Sv: full-text index
Sv:full-text index
tackar! =)
det funkar ju hur bra som helst så varför ska haf uppgradera o använda full-text indexering för?Sv: full-text index
Är prestandan tillräcklig, behövs det ju inte.
/micke