Har en DataGrid med m.Namn, r.Spelare hämtade fr en access DB. Med en testa Nej och inte heller med att skriva GROUP BY m.Namn, r.Spelare. Vilken datatyp är spelare? Du har ju apostrofer kring den, och det ska du inte ha om den har en numerisk datatyp. Sorry för att det blev i fel forum. Tänkte mest att om man skickade detta till Access så kanske dom skirver en SELECT som den ser ut i Access och inte på en websida! och då kan du testa att ta bort fnuttarna helt. Har provat det tidigare Kör i ASP.NET C# och får då följande fel: The name 'Spelare' does not exist in class or namespace 'Bla'Kopplingsuttryck stöds inte?
<asp:HyperLinkColumn HeaderText="Se Resultat" DataNavigateUrlField="Spelare" DataNavigateUrlFormatString="SpelarResultat.aspx?Spelare={0}" DataTextField="Spelare" Target="_blank" />
Detta värde vill jag sen få in i min SQL sträng enl följande men får Fel på Kopplingsuttryck.
Är det GROUP BY som saknas?
string SpelareCmd = "SELECT Namn, r.Nr, r.Spelare, r.Omgang, r.Resultat, r.H_B, r.Lag ";
SpelareCmd+=" FROM Medlemmar INNER JOIN Resultat AS r ON ID = r.Spelare WHERE Spelare = '" + Request.QueryString["Spelare"]+"' ORDER BY Omgang";
Sv: Kopplingsuttryck stöds inte?
SELECT m.Namn, r.Nr, r.Spelare, r.Omgang, r.Resultat, r.H_B, r.Lag,
FROM Medlemmar m INNER JOIN Resultat r ON ID = r.Spelare
WHERE r.Spelare = '" + Request.QueryString["Spelare"]+"' ORDER BY r.Omgang"
har ej kollat att det funkar
Men felet såg ut att vara att du har alias för en tabell och inte den andra
antingen måste alla ha alias eller inga
/Johan WalldovSv:Kopplingsuttryck stöds inte?
Sidan fungerar om jag byter ut '" + Request.QueryString["Spelare"]+"' mot t.ex 2 för Spelare
Fler förslag?Sv: Kopplingsuttryck stöds inte?
För övrigt fel forum om det rör sig om Access. Du riskerar att få svar som endast fungerar mot Sql Server.
/PelleSv:Kopplingsuttryck stöds inte?
Spelare är Numeriskt.
Och har nu testat med WHERE r.Spelare = +' Request.QueryString(Spelare)+'
Och får då typblandningsfel! Sv: Kopplingsuttryck stöds inte?
"WHERE r.Spelare =" + Request.QueryString(Spelare) + "fortsättning på sträng"
/mickeSv:Kopplingsuttryck stöds inte?
Spelare kommer från sidan a-laget.aspx <asp:HyperLinkColumn HeaderText="Se Resultat" DataNavigateUrlField="Spelare" DataNavigateUrlFormatString="SpelarResultat.aspx?Spelare={0}"
DataTextField="Spelare" Target="_blank" />