Hej. Har ett DTS paket som går att köra med dtsrun samt direkt i Enterprise Mgr. Men när jag försöker Hmm... När du kör DTS packetet genom Enterprise Manager eller DTSRun vilken dator och användare körs det under? Och ASP.NET ? Var tvungen skapa ett login i EM för ASP.NET och ge det kontot rättigheter mot de tabeller som berörs av DTS paketen. Ganska självklart men ibland kopplar tåtarna sent i hjärnan.Kan inte köra DTS paket från kod men med dtsrun
köra den i mitt .Net projekt (asp.net) så får jag fel:
<code>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
</code>
Koden som jag använder:
<code>
Dim package As New DTS.Package
Dim password, versionID, packageID, iErr, iSource, iDesc As String
Dim iCode As Integer
Dim pVarPersustStgofHost As Object
password = ""
versionID = ""
packageID = ""
pVarPersustStgofHost = Nothing
package.LoadFromStorageFile(filname, password, packageID, versionID, name, pVarPersustStgofHost)
package.Execute()
Dim oStep As DTS.Step
For Each oStep In package.Steps
If oStep.ExecutionResult = DTS.DTSStepExecResult.DTSStepExecResult_Failure Then
oStep.GetExecutionErrorInfo(iCode, iSource, iDesc)
Response.Write("Fel i " & oStep.Name)
Response.Write(iErr & " " & iSource & " " & iDesc)
Else
Response.Write("Steg " & oStep.Name & "lyckades")
End If
Response.Write(oStep.TaskName())
Next
package.UnInitialize()
package = Nothing
</code>
Har någon en aning om vad felet beror på?Sv: Kan inte köra DTS paket från kod men med dtsrun
För DTS packet körs alltid från den dator det exekveras oavseet var SQL Servern där packetet är lagrat ligger.
Så kör du det genom DTSRun eller EM från din arbetsdator, men ASP.NET applikationen ligger inte på din lokala maskin , kan det vara det. Och/eller att ASP.NET applikationen körs under annat konto(IIS kontot etc). Sen kan du ha inställningar i packetet som bara fungerar om det körs från den dator det byggdes på (localhost i databas kopplingar eller referenser till c:\, d:\ kataloger som inte finns på den dator du kör packetet från)
Dessutom har jag för mig att det i en HOW-TO(från microsoft) för DTS för SQL Server 2000 under .NET, stod något om olika trådmodeller och att det var något man var tvungen att ställa in i .NET applikationen.
Tror även att det står något om DTS under .NET på www.sqldts.comSv:Kan inte köra DTS paket från kod men med dtsrun