Jag ska flytta en MS SQL2000 DB till en MS SQL7 maskin och undrar om någon har någon erfarenhet av en sån flytt? Jag vet inte om datafilerna är kompatibla. Du kan använda export/import-funktionen eller göra backup till fil som du gör restore till den nya databasen. Om man gör Import/eport så hänger inte alla index med. Men en backup/restore låter ju klokt. En annan variant är ju att göra det med DTS, och säga till den att flytta alla objekt. På sidan http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/trblsql/tr_faq_90z5.asp står det som svar på frågan Så backup/restore borde INTE funka, eftersom det är 2000 -> 7.0 som det gäller, eller? Nej, precis. Ursäkta att jag blandade ihop frågorna och svaren.Flytta SQL
Nåt speciellt att tänka på?
Hur flyttar man enklast? Går det att skicka data- och logfilerna eller gör man på nåt annat sätt?
Tacksam! JohanSv: Flytta SQL
Sv:Flytta SQL
Sv: Flytta SQL
"Can you detach a SQL Server 2000 database and attach it to a SQL Server 7.0 server?" att
"No. The only way to move a SQL Server 2000 database to a SQL Server 7.0 server is by using Data Transformation Services (DTS).".
Å andra sidan står det som svar på frågan
"Can you restore a SQL Server 7.0 database backup to a SQL Server 2000 server?" att
"Yes. Other than the master, model, msdb, and distribution databases, SQL Server 7.0 databases are compatible with SQL Server 2000."
MS borde veta bäst, så både DTS och backup/restore borde fungera.
/AndreasSv:Flytta SQL
/mickeSv: Flytta SQL
Svaret på frågan
"Can you restore a SQL Server 2000 database backup to a SQL Server 7.0 server?"
är
"No. The only way to move a SQL Server 2000 database to a SQL Server 7.0 server is by transferring the data using a method such as DTS, bcp, or use of a query between linked servers."
Mao DTS verkar enklast (IMO).
/Andreas