Har en tabell1 innehållande 14 kolumner med data i som jag importerat (från två txt filer) med hjälp av DTS paket. Har dessutom en tabell2 med samma kolumnnamn som i tabell1. Ett kolumnnamn heter Aktiverad och finns i de båda tebellerna, i tabell2 aktiverar jag vissa poster med "ja", dessa poster/rader och samtliga kolumner vill jag nu ska bli uppdaterade i tabell1. Pja... du måste ju ha något som identifierar raderna i tabellerna så att du kan göra en jämförelse... Hej Mattias.Uppdatera importerad post/rad från villkor i aktiveringstabell.
Blir något som liknar detta antar jag men jag måste få med att den ska hämta från tebell2:
UPDATE importeradeartiklar
SET Artikelnummer =, Produktgrupp1 =, Produktgrupp2 =, Produktnamn =, Produktinformation1 =, Produktinformation2 =, Produktinformation3 =, Inköpspris =,
Produktlänk =, Produktbild =, [Antal i helkartong] =, Aktiverad =, Lagerstaus =, Distributör =
WHERE (Aktiverad = 'ja')
Följdfråga?
Sen när posterna blivit uppdaterade i tabell1 ska de "sparas" i tabell2. Förslag på Lösning?
Mvh
Lars Andreasson
Sv: Uppdatera importerad post/rad från villkor i aktiveringstabell.
Den andra frågan fattade jag inte... (men jag är ju lite trög...)
/MSv:Uppdatera importerad post/rad från villkor i aktiveringstabell.
Tack för att du svarade, nu har jag löst problemet temporärt. Ska göra en delete från uppslagstabell, men inget måste. Det viktigaste nu är att kunna göra något som liknar select * from http://.... osv. för att sedan kunna göra en insert i en replace kod. funderar på hur man använder sig av t-sql och sp_makewebtask och om det är möjligt att få den data som websidan returnerar, websidan ska hämta vilken server som är minst belastad.
Med vänliga hälsningar
Lars Andreasson