Hur sätter jag formatet för att använda millisekunder i ett datetime fält, får hela tiden fel, "The value you entered is not consistent with the data type or length of the column" Visa datan funkar ju utan problem men frågan är när jag ska skriva in tiondel/hundradel i databasen Använder du rätt decimaltecken? Kolla vad som står i regional settings på din dator... Jag upprepar min tidiare fråga: Hur ser din kod ut? Det förklarar en del. Hur gör jag via ado för att få in tiondelarna då, har även försökt med ett access.adp men det funkar ju inte. Hej, millisekunder i msde
formatet jag vill ha är timme:minut:sekund:tiondel/hundradelSv: millisekunder i msde
Sv:millisekunder i msde
Hur ser din kod ut som du använder?Sv: millisekunder i msde
Om man ser hur du gör det så kan man hitta problemet och slipper gissa i blindo...
// JohanSv: millisekunder i msde
Verkar inte som att du kan skriva in millisekunderna den vägen, därav felmeddelandet
//HåkanSv:millisekunder i msde
Sv: millisekunder i msde
Finns Em med i MSDE paketet numera? Det har inte funnits med i tidigare versioner dels för att MSDE är en "bilighets" variant och inte skall konkurrera med SQL server och dels för att den rent tekniskt inte är anpassad för MSDE.
Så svaret på din fråga är nog att du kommer hitta många saker som inte funkar i EM eftersom den inte är till för att användas med MSDE.
// Johan